donderdag 9 augustus 2012

Essence Colour Arts

 Essence Colour Arts, zo heet de limited collectie die wij na de zomer kunnen verwachten. Ik ben helemaal excited over deze collectie! Het is gewoon zo gaaf! De collectie bestaat uit maar liefst 15 pigmentpoeders en bases waarmee je deze poeders kunt mengen. Zo kun je je eigen nagellak, lipgloss én oogschaduw creëren.




Essence colour arts pigments
Dit zijn zeer gepigmenteerde, losse pigmenten met verschillende finishes: matte, satin, metallic en shimmery. Ik weet niet hoe groot de potjes zijn, maar je hebt slechts een klein beetje nodig. Het leuke is dat je deze pigmenten onderling kunt mengen tot de kleur van jouw keuze. Vervolgens meng je het pigmentpoeder met een blanke nagellak, doorzichtige lipgloss of een oogschaduwbasis en voila! Je hebt je eigen gecustomized make-up gemaakt! Ik weet niet of ik het nu goed zie, maar de kleur Broadway Starlet ziet er zelfs een beetje glitterig/holografisch uit. Whoohoo, excited! Vooral de knalkleuren zijn tof. Nee, ik wil ze allemaal! Prijs per potje €2,49


Essence colour arts eye base
Dit is een transparante eyeshadow base waarmee je de pigmenten kunt mengen tot een creamy eyeshadow die de hele dag blijft zitten. Ook handig om aan te schaffen als ‘gewone’ eyeshadow base. Prijs €1,79
Essence colour arts lip base
Je kunt de pigmenten mengen met transparante lipgloss, maar je kunt ook gebruik maken van deze lip base. Ik denk dat de base minder glossy is en meer de structuur van lipbalm/lipstick heeft? Volgens Essence moet je eerst de lip base aanbrengen en vervolgens de pigmenten. Persoonlijk lijkt het mij makkelijker om de pigmenten eerst te mengen en het daarna pas aan te brengen, maar goed. Dat wordt gewoon een kwestie van uitproberen! Prijs €1,79
Essence colour arts nail base
Deze transparante nagellak – die ook alleen als topcoat gebruikt kan worden – kun je mixen met de kleurpigmenten om zo je eigen, customized nagellakkleuren te maken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een blanke lak gebruiken die je nog thuis had liggen, je hoeft deze niet per se aan te schaffen, maar logisch dat ze hem bij de collectie verkopen. Prijs €1,59

Essence colour arts multi tasker
Deze applicator is erg handig! Ik heb hem zelf ook thuis en ik gebruik het voor glitters om fallout te voorkomen. Het sponsje is namelijk geen spons, maar een rubberen dingetje waaraan glitters en pigmenten goed blijven kleven. Je dipt de applicator in de glitter of in het pigment en druk het vervolgens op je oogleden. Handy! En deze is niet duur, ik had er veel meer voor betaald. Prijs €1,29
Essence colour arts mixing jars
Handig om je eigen gemixte creamy eyeshadow of lipgloss in te mengen en in te bewaren! Verkrijgbaar per 2. Prijs €1,29



Whoo! Zijn jullie ook enthousiast? Ik vind het ontzettend gaaf dat Essence met zo’n creatieve collectie komt. Ze stimuleren ons op deze manier om met make-up te spelen. Om lekker te frobelen en om eigen kleuren te mengen. Ik raad je sowieso aan om de pigmenten in wit en zwart aan te schaffen, zodat je kleuren gemakkelijk lichter en donkerder kunt mengen. En Broadway Starlet, daar ben ik benieuwd naar. Als het echte hologlitters zijn dan is dit ZO cool voor nagellak!
Weet je wat het enige nadeel van deze collectie is? Dat we er nog zo lang op moeten wachten. De Essence Colour Arts collectie is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister vanaf september 2012 in Nederland en bij Kruidvat vanaf half augustus t/m half september 2012 in België. De Belgjes hebben dus een primeurtje! Het is een limited trendcollectie, dus op = op!
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb gewoon zin om alle kleurtjes in te slaan zodra ze in de winkels liggen. Kan ik ze lekker allemaal swatchen :) Ik vind dit de leukste collectie van Essence tot nu toe.
Wat vinden jullie van deze collectie en van het concept om zelf je eigen kleuren te mengen voor customized make-up? Welke kleurtjes vinden jullie het mooiste en zou je graag aan je stash willen toevoegen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten