maandag 2 april 2012

Budget2 : Essence lakjes


Aaah, Essence. Mijn favoriete budgetmerk. De nieuwste limited collection van Essence ligt momenteel in de schappen dus jullie begrijpen dat ik daar iets van moest hebben! Zelf ben ik groot fan van de Colour3 nail polish (ik noem ze gewoon duolakjes) en ik was dan ook blij dat er in deze collectie, Season of Extremes, maar liefst 6 nieuwe kleurvarianten zitten.



De naam van deze collectie zegt het al, deze lente/zomer draait het om extremiteiten! En daarmee bedoel ik dat we of lekker colourblocking door het leven gaan met felle, heldere kleuren. Of we kiezen voor zachte, poederige nudetinten. Maar wat ook kan, is juist nude combineren met kleur. Neons & Nudes. Het ene uiterste bij het andere uiterste. Season of Extremes.

Deze flesjes bevatten ieder twee nagellakjes; een dekkende creamy en een shimmery topcoat. Je kunt er voor kiezen om de creamy apart te dragen, om de topcoat over de creamy te dragen, of om de topcoat los te dragen, voor een sheer & natural look. Natuurlijk kun je de kleuren ook onderling combineren, bijvoorbeeld door de topcoat van de één over het creamy lakje van de ander te lakken. It’s up to you! Met deze duolakjes kun je eindeloos combineren en daar houden we van. Lekker veel keuze, voor weinig geld. De prijs van deze Colour3 Nail Polish is namelijk €2,79.
Allereerst even de colourblocking kleurtjes!
  • 01 – It’s Two Bright | smurfenblauw met een prachtige warme shimmer topcoat
  • 02 – Brightsmates | heel fel, bijna neonroze met een oranje glazy shimmer topcoat
  • 03 – We Are All Bright | Hulkgroen met een koele, lila shimmer topcoat
En nu de nudes!
  • 04 –  Just The Nude of Us | een nude/zandkleurtje met een aquablauwe, shimmery topcoat
  • 05 – Team Nude | een hele poederige zachtroze kleur met een parelmoeren shimmer topcoat
  • 06 – My Best Nude Friends And Me | een lichte taupekleur met bruine ondertoon en een lichte iriserende topcoat
Mooie kleurtjes zijn het toch! Ik ben zelf meer van de bright colours op mijn nagels, maar de zachtroze en taupekleur hebben mij toch ook wel ingepakt nu. En dan die shimmery topcoats, die maken het geheel helemaal af. Ik vind creamy lakjes mooi, maar soms een tikkeltje saai. Met de topcoats maak je het geheel net een beetje spannender.
Graag nog even extra aandacht voor de topcoat van het blauwe lakje, It’s Two Bright. Deze shimmers zijn roze, goud en oranje en lijken haast wel op een flaky, maar dan in shimmervorm. En ik denk dat deze topcoat op een zwarte lak nóg mooier tot zijn recht komt. Alleen hierom al zou ik deze kleur aanraden te kopen!De lakjes lakken prettig. De kwastjes zijn niet extra breed, maar de structuur is goed waardoor je de lak goed kunt verdelen over je nagels. Ik kan hier netjes en secuur mee lakken. Eerst een dun laagje. Dan laten drogen (vrij snelle droogtijd) en vervolgens de tweede, dekkende laag. De vorm van de flesjes lijkt misschien wat lastig, maar ik vond het eigenlijk juist fijn dat je nu een iets langere ‘hendel’ hebt om vast te houden tijdens het lakken. Al met al ben ik dus zeer te spreken over zowel de dekking, de structuur en natuurlijk de kleuren.

Ga je voor de brights, de nudes, of beide? De Seasons of Extremes collectie is echt te gek, want er is voor elk wat wils. Deze lakjes kosten per stuk €2,79 en zijn momenteel te koop bij Kruidvat (NL en BE) en Trekpleister (NL).
Hebben jullie de lakjes al gescoord? En wat nagellak betreft, ga jij dan voor felle kleurtjes in de zomer, of liever nudes? Of misschien wel allebei?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten