woensdag 4 april 2012

Budget 3 : essence


Mensen, het is geweldig. Het is goedkoop. En het werkt! Ik heb het over Essence Volumizing Lash Powder, een gek spulletje in een potje wat je wimpers lekker dik maakt. Niet spinnenpootdik, maar mooi nepwimperdik. Van de week stonden Angel en ik voor ons favoriete schap in Kruidvat. Nee, niet Catrice, maar Essence. Daar zijn we big fan van. Het is zo lekker goedkoop en doet niet per se onder voor Catrice. Behalve de oogschaduw dan, daar is Catrice weer beter in, vind ik.
Ik ontdekte dat er op een aantal producten het stickertje ‘NEW’ was geplakt en inderdaad, ik had ze nog niet eerder gezien. Enthousiast laadde ik mijn mandje vol met nieuwe Essence producten, waaronder de Volumizing Lash Powder.
Deze foto is niet zelf getrokken ! Bron beautylab.nl

Ik kende het product al, omdat we dat jaaaaaren geleden bij Douglas verkochten. Op een gegeven moment verkochten we het niet meer en ik weet het nog goed, omdat er heel vaak mensen om kwamen vragen bij de kassa (ik was kassameisje). Het liep echt als een trein en geen idee waarom Douglas had besloten het uit het assortiment te knikkeren. Anyways, het is terug! En vele malen goedkoper. Voor dit potje betaalde ik €2,99. Het kan iets meer of iets minder zijn, die verdraaide Kruidvat bonnen zijn nooit zo specifiek (en ik kocht een hele waslijst).
Volumizing Lash Powder wordt afgeraden voor contactlensgebruikers en ik zal uitleggen waarom. In het potje zitten namelijk allemaal miniscule vezeltjes gemaakt van nylon. De ingredienten staan nergens vermeldt (wat vreemd is, ik geef toe), maar na een telefoontje met het hoofdkantoor (Gutentag? Ich bin Serena aus die Niederlanden und Ich, eeeeh… Can I speak English?)  heb ik begrepen dat het dus om nylonvezels gaat. Gemalen panty, zou je kunnen zeggen. En als dat op of onder je lens komt dan vier je geen feest.De structuur is heel bouncy en wollig, en tegelijkertijd vliegt het alle kanten op en is het superstatisch. Kijk maar hoe erg het aan het potje blijft plakken. Wat je moet doen is het op het bijgeleverde borsteltje laden en dat op je wimpers aanbrengen, maar dat laden is al een gedoetje. Eerst propte ik het hele stokje naar de bodem van het potje, maar toen verloor ik de helft. Het beste kun je het tipje van de borstel in het spul ‘dopen’ en een beetje ronddraaien. Dan krijg je zoiets als op de laatste foto hierboven (rechtsonder).
Hieronder laat ik zien wat het effect is. Je brengt eerst een laagje mascara aan, en nog voordat het opdroogt breng je het Lash Powder aan. Vervolgens seal je het geheel met een nieuwe laag mascara. Ik gebruik Volumizing Lash Powder in combinatie met de Essence Get Big! Lashes mascara (volume curl).
Ik ben er echt tevreden over en ik hoop dat dit product een goede tip is voor mensen met wimpers als ik. Ik heb namelijk best lengte, maar mijn wimpers zijn van nature heel fijn. En ik wil juist dik, vol en zwart!
Wat vinden jullie van het effect? Kenden jullie dit product al en zo ja, wat is jullie mening?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten