dinsdag 15 mei 2012

Grote review: Catrice prime and fine en M.A.C prep end prime poeder .(bron: beautygloss.nl)

Ik wil weer een artikel met jullie delen , die ik echt heel interessant vind. Ik weet dat ik al een keer een artikel heb geschreven over de Catrice Prime and Fine, maar ik vond dit artikel toch wat beter. Het artikel komt van de beautyblog: www.beautgloss.nl . Hier het artikel:   Afgelopen week kocht ik de Catrice Prime and Fine translucent loose powder van Catrice. Ik hoopte namelijk dat dit een voordelig alternatief zou zijn voor mijn MAC Prep + Prime poeder! Deze kocht ik lang geleden (2 jaar terug, zie hier mijn eerste FOTD er mee) voor een whopping€22. De poeder van Catrice kost slechts €5,49. Die van Catrice bevat zelfs meer, 11 g versus 9 g in de MAC poeder. Zou de poeder hetzelfde zijn? Tijd om ze eens te vergelijken!

De verpakking van de MAC poeder is hoger en kleiner dan die van Catrice. Die van Catrice is platter en groter. Een pluspunt, zo kan je er beter in met je kwast.
Het poeder van MAC is op basis van maispoeder, heel zacht. Het is ontzettend fijn, waardoor je er lang mee doet. Mijn potje is bijna op, maar ik heb hem echt heel erg lang dagelijks gebruikt. Van de poeder van Catrice is onduidelijk wat het belangrijkste ingrediënt is. Beide poeders claimen een matte effect met een mooie glow te geven.
Links zie je Catrice, rechts MAC. De poeder van MAC lijkt iets beter te plakken, de Catrice poeder valt er sneller af. Beide poeders lijken wit, maar zodra je het uitveegt op je gezicht zijn ze gewoon transparant. Beiden kan je gewoon los gebruiken op je gezicht óf als finish poeder over foundation.
Ik ben ze gaan testen. Er onder had ik een dun laagje foundation op. Ik heb op beide helften van mijn gezicht een andere poeder aangebracht met een dikke Kabuki kwast (van Givenchy, hier komt later een artikel over). Een kabuki kwast brengt poeder erg dekkend aan, dit vond ik wel een goede manier om te zien of het er aan het einde van de dag nog steeds zo goed op zat.
Catrice Prime And Fine aan deze kant..
MAC Prep + Prime aan deze kant.
Er is vrijwel geen verschil te merken tussen de poeders. Het enige mini verschil is dat het lijkt alsof de MAC poeder íets makkelijker over het gezicht glijdt. Ook lijkt de Catrice poeder iets sneller te vervliegen, dus tijdens het aanbrengen vliegt er meer in de lucht. Dit heeft weer te maken met wat je boven ook zag, hij plakt iets minder makkelijk. Maar deze verschillen zijn echt minimaal.
Op de foto met flitser zie je dat ze allebei het gezicht dezelfde tint geven, je wordt er niet overdreven wit van. Sommige finish poeder bevatten enorm veel zink (zonfactor) waardoor je er als een spook uit ziet. Ik word er iets bleker van, ik denk omdat ik het vrij dik heb aangebracht, maar niet overdreven. Je kan niet zien dat ik twee verschillende poeders op heb. Ok, als je héél goed kijkt zie je dat de Catrice kant iets witter is.
Dit is hoe mijn huid er uit ziet na een aantal uur. Geen enkele vorm van glans, aan beide kanten niet. Mijn huid ziet er iets vermoeider uit, maar dit heeft verder niks met de poeder te maken. Het lijkt zelfs alsof de poeder er aan de MAC kant eerder af is. Ik voelde mijn gezicht even met mijn vingertoppen. MAC kant voelde ‘gewoon’, terwijl Catrice kant als fluweel voelde. Alsof ik de poeder net had aangebracht. Interessant!
Welke is nou beter? Moeilijk, moeilijk. Het enige punt waar MAC meer op scoort dan Catrice is hoe hij voelt als je hem aanbrengt. Als satijn, de kwast glijdt echt goed over je gezicht. Er vliegt geen poeder rond, het blijft gelijk goed zitten. MAC is daarnaast wel 4 keer zo duur en bevat minder dan die van Catrice. Aan het einde van de dag blijkt hij minder goed er op te blijven. Die van Catrice is groter, goedkoper en blijft de hele dag zitten. Het nadeel is dat de poeder iets stroever voelt, ofja, hij glijdt niet zo perfect als de MAC poeder. Ook vliegt de poeder sneller van je kwast/gezicht, wat weer zonde is van poeder (en ook een beetje slordig). Toch lijkt het alsof de Catrice poeder meer voordelen heeft.
Eindconclusie
Durf ik dit te zeggen? Jep, ik denk serieus dat de Catrice Prime And Fine poeder beter is dan MAC Prep + Prime. There, I said it. De Catrice poeder lijkt toch meer voordelen te hebben. Voor het heerlijke bedrag van €5,49 is dit een fantastisch budgetproof alternatief van de MAC Prep + Prime poeder! Ik blijf mijn MAC Prep + Prime poeder nu gebruiken, hij is namelijk toch bijna op en ik wil hem helemaal tot het einde opmaken. Zodra deze op is ga ik geen nieuwe halen, ik blijf lekker de poeder van Catrice gebruiken.
Catrice is te koop bij de drogist, MAC is te koop bij de diverse MAC counters of MAC winkel in Amsterdam. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten