zaterdag 3 augustus 2013

Stoppen met nagelbijten !

Ik ben een echte nagelbijter en ik wil echt stoppen, maar hoe? Mijn vriendinnen hebben echt prachtige lange nagels en dat wil ik ook zeker dat ik naar een Beautyschool ga wil ik echt geen nagelbijter zijn ! Dus vroeg ik raad aan mijn vriendinnen en die hebben mij een geweldige site gezegd waar echt geweldige tips opstaan.
Dus kijk je even met mij mee ? Lees dan zeker verder...

Stoptips
Overtuigd dat het beter is te stoppen? Goed, want hier volgen enkele nuttige tips om je doel te bereiken:

1. Wanneer de drang om te bijten opduikt, moet je het proberen uit te stellen. Eerst een paar seconden, dan een minuut, ... Verkort bovendien ook gestaag de tijd die je jezelf toelaat te bijten. Gebruik desnoods een timer.

2. Vecht tegen de drang door een vuist te maken of iets anders te doen waardoor je vingertoppen niet in contact kunnen komen met je mond. Probeer het vol te houden tot de neiging om te bijten verdwijnt.

3. Plak pleisters op je nagels als een fysieke reminder. Ze zullen je niet weerhouden van te bijten als je echt gedreven bent, maar ze zullen het bijtproces zeker vertragen. Hierdoor zal je je sneller bewust zijn van de daad.

4. Maak er een vieze ervaring van door slecht smakende nagellak te gebruiken. Ze zijn geur- en kleurloos, maar de smaak is verschrikkelijk.

5. Kies voor valse nagels of draag vaker handschoenen om een barrière op te stellen. Gun jezelf tot slot af en toe eens een manicure. Gezonde, mooie nagels zijn veel minder aantrekkelijk dan imperfecte om aan te knabbelen.


http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/1595490/2013/03/13/Zo-stop-je-met-nagelbijten.dhtml-

2 opmerkingen:

  1. Goede tips!
    Gelnagellak helpt ook! Ik had het en in die weken wilde ik echt geen nagelsbijten, omdat het 30 euro was. En nu heb ik mooie lange nagels. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hooo, GEWELDIG ! Ik ben ook aan het proberen om te stoppen met nagelbijten, maar het is moeilijk :).

      Verwijderen