dinsdag 6 augustus 2013

Over mij #1 ~September, nieuwe school, zenuwen,...~

Het is al Augustus zeg, wat vliegt de vakantie voor bij! We hebben al goed weer gehad en allemaal hebben we al kunnen genieten van de eerste maand vakantie. Volgende maand is het dan weer zo ver, de maand september, de maand waar iedereen tegen op ziet, een nieuwe start van het school jaar en voor mij een heel nieuwe begin. Ik heb het al wat laten vallen op mijn blog dat ik naar een ''Beautyschool'' ga, maar dat is niet zo simpel als het lijkt. Wil je weten waarom ? Ik vertel je het in dit lang artikel...

Ik zie jullie het al denken, waarom Lenet is het niet zo makkelijk om naar een andere school et gaan ? Awel, ik heb van dit jaar een B-attest gekregen dit betekent dat ik van richting moet veranderen, maar dat ik wel naar het vierde mag. Ik zat in het derde en ik mag wel naar het vierde, maar nogmaals ik moet dan wel van richting veranderen. 
Ik heb van het zomerklasje tot het 3de middelbaar op de zelfde school gezeten en heb dus alles meegemaakt verbouwingen, nieuwe leerkrachten, nieuwe regels enzovoort! 
Het was daarom ook zo moeilijk om afscheid van die school te nemen, want iedereen kende mij daar alle leerkrachten, maar ook alle leerlingen. Het was altijd tof op die school ! 
Ik heb natuurlijk ook mindere dagen gehad op die school, maar natuurlijk heeft iedereen dat wel is een mindere dag.
Toen ik te horen kreeg dat ik best een school kan zoeken omdat de leerkrachten dachten dat ik het niet zou halen was ik echt depri. Ik kwam al huilend thuis, maar ik heb er nooit echt goed over gesproken! 
Toen ik naar het CLB ging dat zijn mensen die u helpen om een nieuwe school te zoeken had ik eigenlijk al een school in gedachten, maar ik wou het nog niet zeggen.
Mijn ouders wisten het wel, maar dat ik echt naar die school ging gaan was nog niet zeker.
Ik moest een soort van test invullen en  daar kwam uit dat ik het meest geïnteresseerd was in de schoonheidszorg. 
Toen hebben we een school gevonden (ik wist eigenlijk al welke school, maar ik wou het weer niet zeggen :) ) die goed bij mij lag. Ik wil de school wel zeggen, maar dat durf ik niet goed gewoon het is een school waar je alleen Schoonheidszorg krijgt en het is voor Mannen en Vrouwen. 
Ik heb daar Geen enkel probleem mee. De meeste vrouwen wel, maar dat begrijp ik niet. Het zijn meestal de mannen die het verste schoppen in de Beauty wereld en de meeste klanten krijgen. Dus ik vind het belachelijk dat altijd de mannen altijd wat lager worden gezet. Dus STOP DAAR MEE en zeker geen naamkaartje er op plakken van die jongen is Gay. Belachelijk, de meeste die dat zeggen zijn gewoon jalours. 
Ik ben vooral benieuwd voor de eerste schooldag. Hoe, zijn de mensen daar en ook hoe ze daar gaan reageren. Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan en dat ik snel vrienden maak ! 

Love, Lenet <3 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten