zaterdag 17 augustus 2013

Hoe krijg ik langere nagels ? #2

Ik ben nu al zo'n 2 weken bezig om niet op mijn nagels te bijten en dat lukt zeer goed ! Alleen, ik vind dat ik percies een lengte heb bereikt en dat mijn nagels nu niet meer groeien. Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo is, maar ik heb gelezen als je vroeger vaak op je nagels hebt gebeten dat je nagels dan ook niet meer zo snel zullen terug groeien. Dat geloof ik wel ik ben vroeger een echte bijter geweest en dat ik ben er dan echt ineens mee gestopt en dat ging de eerste dagen zeer goed, maar de volgende dagen had ik er echt alst van dat ik niet op mijn nagels kon bijten, want ik bijt vooral op mijn nagels als ik gestressd ben. Ik heb enkele tips opgezocht op het internet hoe je nagels sneller groeien.
Ben je geïnteresseerd lees dan zeker verder !



Stop met nagelbijten!

De meest logische tip lijkt me: als je je nagels afbijt, kunnen ze niet groeien. Daarnaast is het slecht voor je nagels om ze altijd in je mond te steken, daar worden ze zwakker van. Ook de huid rond de nagel en je nagelriemen drogen uit door het nagelbijten. Stoppen met nagelbijten is zeker geen gemakkelijke opgave maar het helpt al veel als je je nagels lakt en je jezelf voorhoudt wat een mooie nagels je zou kunnen hebben. Het is geen slecht idee om een site met nagellakswatches te zoeken en een foto van zo'n swatch in je badkamer op te hangen ter motivatie.
Tip: Scrangie.com heeft nagels om ziekelijk jaloers van te worden, de ideale motivatie om te stoppen met nagelbijten.

Smeer je nagels en nagelriemen dagelijks in met een verzorgende crème

Door te bijten op je nagels droogt de huid rond je nagels en je nagelriemen uit. Ook als je niet op je nagels bijt, kunnen die huid en je nagelriemen verzorging gebruiken. Gebruik een dikke, vettige crème. De beste - en goedkoopste - oplossing is vaseline of lanoline - een natuurproduct gemaakt uit wolvet van een schapenvacht dat bekend staat voor zijn positieve eigenschappen op nagels. Breng de crème goed dik aan en masseer hem goed in de nagelriemen en de huid rond de nagels. Doe dit zeker één maal per dag, nog beter is het om je nagelriemen meerdere malen per dag in te smeren. Je kan het bv. 's avonds voor het slapengaan doen; in je slaap gebruik je je handen toch niet en dan heeft de crème voldoende tijd om in te trekken.

Gebruik een verstevigende nagellak

Een nailhardener kan je helpen om stevige nagels te krijgen. Natuurlijk werken niet alle merken even goed. Een échte aanrader is Trind. Ik gebruikte al jaren een nagelversterker maar merkte er niets van, ik had echt zwakke nagels. Sinds ik Trind gebruik, zijn mijn nagels in minder dan twee maanden staalhard geworden. Doordat ze harder en steviger zijn, breken ze minder makkelijk af en kan ik ze ook moeilijker afbijten. Ik merk echt een wezenlijk verschil. Je kan de nailhardener alleen gebruiken of als basislaag onder je nagellak.

Lak je nagels regelmatig

Door je nagels te lakken, heb je minder de neiging om te bijten; dat zou immers je manicure verpesten. Daarnaast lijkt die laag nagellak voor een extra versteviging te zorgen waardoor je nagels minder snel zullen afbreken.

Gebruik een nagellakremover zonder aceton

Aceton is de absolute duivel voor lange, sterke nagels-in-wording. Aceton droogt je nagels uit waardoor ze nog zwakker worden. Je kan beter kiezen voor een acetonvrije nagellakremover. Je moet wel harder wrijven om de nagellak te kunnen verwijderen maar je merkt direct aan je nagels dat ze er baat bij hebben. Zelf gebruik ik de removerpads van het Kruidvat. Bij een remover met aceton waren mijn nagels nadien heel broos en de randjes doorschijnend, bij deze pads merk ik dat mijn nagelrandjes witter zijn en dat mijn nagels steviger blijven na het verwijderen van de nagellak.

Vermijd kunstnagels

Als je je eigen nagels wil versterken en laten groeien, moet je zéker gel- of acrylnagels vermijden. Ten eerste worden je nagels uitgedund, zodat de kunstnagels een natuurlijk effect zouden hebben. Ten tweede verstikken kunstnagels je echte nagels omdat ze amper zuurstof krijgen onder die kunstnagels. Veel vrouwen willen hun nagels laten groeien door kunstnagels te zetten maar de realiteit is dat je nagels nog zwakker en brozer zijn zodra je die kunstnagels laat verwijderen.

Draag altijd een vijl/nagelknipper bij je

Je kent het wel: je bent onderweg of je zit op kantoor en plots merk je dat er een haakje aan je nagel zit. Je begint er aan te prutsen en in no time ben je de hele nagel kwijt. Niet doen! Haal een extra vijl bij de drogist en stop deze in je handtas. Zo heb je altijd een vijl bij en kan je elk haakje wegvijlen voor er ongelukken gebeuren. Dit kan wel resulteren in vreemd groeiende nagels maar het is altijd beter dan met een pijnlijke vinger en geen nagel achterblijven. Kies voor een diamantvijl, een glazen vijl of een kartonnen vijl. Metalen vijlen zijn absoluut te vermijden, ze zijn slecht voor je nagels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten