zondag 11 augustus 2013

Facebook gevaren #1

Ik weet dat dit een beauty blog moet voorstellen, maar ik vind dat er ook wel is andere dingen op mijn blog mogen staan en dan zeker dingen die ik belangrijk vind dat jullie dit weten. Want ik zie de laatste tijd meer en meer schokkende foto's/ video's en dit kan het leven van mensen echt kapot maken !
Daarom wil ik jullie gevaren laten zien die daar mee te maken hebben. 

1. Zet geen stomme foto's van jezelf erop. Of als je foto's trekt met vriendinnen zeg dan ook duidelijk welke foto's ze er wel of niet mogen opzetten ! 

2. Pas op met wat je er op zet en let op je taalgebruik. Als je gaat werken of je wilt een vakantiejob dan zullen ze waarschijnlijk ook je facebook chekken. Dus wees hier voorzichtig mee ! 

3. Reageer niet ! Als mensen van jou een stomme pagina hebben aangemaakt moet je het ZEKER tegen je ouders zeggen ! Aub, doe dit het kan je echt goed helpen, maar reageer er ook niet op. Als ze er op school over beginnen negeer het en laat zien dat het je niks intereseerd ! 

4. Beveilig je facebook. Zo kunnen mensen die je niet kent niet zo maar naar al je foto's kijken !

5. Voeg alleen vrienden toe die je kent ! Zo voorkom je ook veel gepest of stalkers. Mensen die meer als 700 vrienden hebben op facebook dat kan maar is eigenlijk onmogelijk. Wie kent nu 700 mensen en zijn het dan ook stuk voor stuk vrienden ? Volgens mij niet !

6. Wil je zeker facebook. Veel mensen hebben nu facebook, maar als het je echt niet intereseerd maak het dan ook niet aan. Zo voorkom je al deze problemen. 

7. Heb jij nog tips voor mij en de andere lezers ? Laat dan gerust een reactie achter ! 

BEDANKT <3 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten