donderdag 27 december 2012

How to: De vlecht knot

How to: De vlecht knot
Je kent  het wel, van die dagen dat je opstaat en in de spiegel kijkt en denkt ‘OH NO, hoe ga ik hier iets vertoonbaars van maken’. Of zo’n ochtend dat je op je wekker kijkt en het ineens een uur later is dan dat je had ingepland.. Of dat je gewoon een lekker lui dagje hebt, maar dat je er toch nog een beetje mooi uit wil zien, en dan op de meest simpele manier. Ja, soms kost het veel tijd om ons haar mooi in model te krijgen, zeker in de ochtend.




Dit is iets waar ik al een tijdje mee rond loop, omdat ik het bij iemand op straat had gezien en ik vond het zo gaaf dat ik het meteen uit moest proberen. Niet dat het heel spectaculair is, en het is heel makkelijk te maken. Maar toch is het een leuk effect: de vlecht knot! In deze paar makkelijke stappen heb je een makkelijke en leuke haar look!
Wat heb je nodig:
- Een kam/borstel
- Een elastiekje
- En een donut



Stap 1:

Wat ik zelf eerst altijd doe is de boven kant van mijn haar een beetje toeperen, zodat als de knot er in zit niet al mijn haar strak naar achteren staat. En zo ziet de knot er ook wat rommeliger uit.

Stap 2:

Vevolgens hang je met al je haar onderste boven en pak je drie kleine plukjes van uit je nek. Zo vlecht je naar boven door telkens steeds een plukje erbij te pakken.






Stap 3:

Als je ongeveer de plek hebt bereikt waar je graag de knot wilt hebben, pak je een elastiek en maak je een staart boven op je hoofd. Als je een rommelig knot je wilt kun je een paar plukjes los laten hangen of het getoepeerde wat rommelliger in de staart doen.

Stap 4:

Dan pak je de donut en haal je al het haar er doorheen. Druk hem zo strak mogelijk tegen je hoofd. Als je een net knotje wilt hebben kun je alle plukjes kammen en dan een voor een in de donut stoppen. Als je liever een nonchalante knot wilt kun je gewoon random plukjes pakken en die aan de binnen kant van de donut stoppen. Zorg er wel voor dat heel de donut bedekt is, en je geen gaas door je haar ziet komen.
Et voila! Een simple maar toch leuke knot!
Wat vinden jullie van deze look?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten