maandag 22 oktober 2012

Hoe ontspan je je nu?

Ik heb er soms veel moeilijkheden mee om mij te ontspannen, maar met deze tips lukt het altijd. Meestal kan ik mij niet ontspannen door omdat ik nog veel huiswerk moet doen, te laat ben gaan slapen of door veel andere dingen. Dus heb ik elke keer als ik mij door iets kan ontspannen heb ik dat opgeschreven en nu ben ik tot 7 tips gekomen die voor mij super goed helpen! Dus ben je benieuwd lees dan zeker verder...



1. Adem 1 second in en dan weer 1 second uit, dan adem je 2 seconden in en 2 seconden uit zo tot dat je bij 10 seconden komt. (Ook perfect voor in de klas niemand heeft het door dat je het doet)
2. Ga even op je bed liggen en ontspan je van top tot één laat alles hangen en denk aan niks zet ook geen muziek op, want dan ga je misschien mee zingen.
3. Omdat we toch over muziek bezig zijn kan ik er innees over beginnen. Ik zei dat muziek niet altijd goed is maar pak als je echt een liedje hebt dat je echt heel rustig maakt kan je dat natuurlijk ook altijd beluisteren.
4. Ga rustig zitten en luister naar je adem
5.Merk op hoe je ademhaling als vanzelf je borst en buik optilt bij een inademing en weer laat zakken wanneer je uitademt.

6. Kijk even naar buiten dat kan je ook ontspannen.
7. Met make-up bezig zijn dat kan mij ook altijd ontspannen.

Wat zijn jullie tips? Zet ze bij de reactie's dat kan mij en misschien jullie ook helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten