maandag 27 augustus 2012

Nieuwe Essence Colour & Go nagellak: 5 kleuren.


Nieuwe Essence Colour & Go nagellak: 5 kleuren.


Wanneer een merk besluit een product te ‘veranderen’ of te ‘verbeteren’, vind ik dat toch vaak een beetje spannend. Etenswaren worden ook regelmatig verbeterd, en dan zit je opeens met rare stukjes fruit in je favoriete muesli. Zo kan het ook gebeuren dat een make-upmerk iets ‘verbetert’, wat eigenlijk geen verbetering is. Die rare stukjes fruit voegen niets toe! Essence veranderde en verbeterde de Essence Colour & Go nagellak. Ik probeerde 5 nieuwe kleuren.
Photobucket


Photobucket
Het zal je waarschijnlijk gelijk zijn opgevallen: de flesjes zijn veranderd. Ze zijn ronder, groter en duurder. Ze stegen qua inhoud van 5 naar 8ML en qua prijs van €1,29 naar €1,69.
Ik vond dat er helemaal niets mis was met de oude Essence nagellakjes. Ze waren klein, schattig en hadden de meest leuke en uiteenlopende kleuren. De nieuwe potjes zijn speelser en ronder en liggen misschien wel net iets lekkerder in de hand. Eerlijk gezegd sprak eigenlijk geen één kleur nagellak me aan, toen ik voor het Essence schap stond. Er zijn naar mijn idee veel dezelfde soort kleuren, erg zacht en weinig knal.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Ik kocht 5 kleuren in 104 Sweet As Candy, 106 Free Hugs, 109 Off To Miami, 110 Modern Romance, 125 Absolutely Blue. Ik ging voor roze, met een vleugje blauw. Toen ik de potjes opendraaide viel me gelijk iets op. Een groter kwastje! Een pluspunt, want het nieuwe kwastje lakt makkelijker en minder streperig.

Op alle foto’s draag ik 2 laagjes nagellak tenzij anders aangegeven.

Photobucket
104 Sweet As Candy leek zo mooi lichtroze, maar dekt als een glaasje water. Sweet As Candy geeft een hele subtiele lichtroze kleur, waardoor je een beetje een ‘french manicure look’ krijgt.
Photobucket
106 Free Hugs is wel erg mooi. Lekker Barbie roze! Ik ben dol op dit soort kleurtjes, het glazuur springt gelijk van mijn tanden af. Mierzoet en suikerspin roze. Hmmm, ik krijg er trek van!
Photobucket
109 Off To Miami is ook een mooie kleur, een lekkere pittige koraal. Zomers, omdat de herfst er hopelijk nog lang niet aan zit te komen…

Photobucket
2 laagjes
Photobucket
3 laagjes

110 Modern Romance dekt helaas niet met twee laagjes. Jammer! Maar toch valt het me mee, dat slechts één van de 4 kleuren (Sweet As Candy reken ik even niet mee, die dekt met 30 lagen nog niet. Daar is die kleur ook niet voor bedoeld) echt slecht dekt.
Photobucket
125 Absolutely Blue is een absolutely fabulous (ik blijf van die serie houden) blauwe kleur. Baby, pastelblauw. Deze nagellak heeft net als zijn voorgangers een creamy textuur en geen shimmer of glinster. Creamy to the bone!
Photobucket
Een verbetering of achteruitgang? Ik weet het nog niet. De vernieuwde Colour & Go nagellakjes zijn groter en hebben meer inhoud, maar ik kan niet zeggen dat dat nou echt nodig was. De nieuwe kleuren vind ik niet heel bijzonder, hoewel basic tinten nooit weg zijn. Qua substantie lijken de lakjes niet echt veranderd.
De Essence Colour & Go nagellakken drogen redelijk langzaam en zijn wat stroperig. Dat was voorheen ook al zo. Ze dekken best goed en het nieuwe kwastje lakt makkelijker. De nieuwe prijs van €1,69 is nog steeds geen aanslag op je bankrekening, maar goedkoper is natuurlijk altijd leuker. Ik ben benieuwd wat jullie van de vernieuwde Colour & Go nagellak denken!

1 opmerking: