vrijdag 20 juli 2012

De grote BB cream test !


Ik vond dit geweldig artikel op de site beautygloss. Ik zou dit graag met jullie delen . Hier het artikel : BB Creams zijn hotter than hot! In een ver ver verleden schreef ik er al over, destijds kon je ze alleen nog in Azië krijgen. Ik heb toen mijn best gedaan om iets in mijn eigen shop te krijgen, maar dit is nooit gelukt. Niet getreurd, tegenwoordig kan je ze gewoon overal in de winkel kopen! Om kort samen te vatten wat een BB cream is zal ik een stukje quoten uit mijn oude artikel:
‘Het is een crème die door een arts was ontwikkeld om te gebruiken bij patiënten. BB (Blemish Balm) was bedoeld om wonden sneller te laten genezen, maar ook om ze gelijk te bedekken. Als een soort genezende foundation. Op een gegeven moment begonnen celebs in Korea het ook te gebruiken als foundation op hun gezicht, sindsdien is het razend populair. In plaats van dat foundation je huid erger maakt (ik bedoel dat je er puistjes van krijgt, dat gebeurt soms namelijk met gewone foundation), heelt het de huid juist. Geweldig toch?’

Ik heb de BB creams van Clinique, L’Oreal, Garnier, Embryolisse en Collistar getest. Klik verder om mijn reviews te lezen!
Dit zijn de BB creams die ik heb getest. BB cream is eigenlijk hét meest trendy product onder de foundations op het moment. Maar wat is nou écht een BB cream en wat is een getinte dagcrème met een hippe naam? Aangezien ik een hoop aziatische BB creams heb getest en ongeveer weet waar ik op moet letten zal ik elke BB cream kort reviewen. Ik zal vertellen wat ik er van vind, maar hou er rekening mee dat iedere huid anders is en andere behoeftes heeft.
Dit is hoe mijn huid er momenteel uit ziet met niks er op. Ik heb behoorlijk wat sproetjes, ideaal als richtlijn om te zien hoe dekkend een BB cream is! Op de volgende foto’s zie je steeds mijn (op de foto) rechterdeel met BB cream er op.
Clinique Age Defense BB Cream SPF 30
De BB cream van Clinique bevat 40 ml aan product en is er in 3 kleuren, ik heb zelf 02 (de middelste kleur). Hij bevat vitamine E, dit beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf en voorkomt snelle veroudering van de huid. Hij bevat een hydratatiecomplex van trehalose, carboxylzuur en sodium hyarulonaat. Dit zorgt voor een goede vochtbalans en dus een goed gehydrateerde gezichtshuid. Deze BB cream bevat geen parfum en is zeer geschikt voor de gevoelige en geïrriteerde huid.
Mijn mening over de BB Cream van Clinique
Wowie, wat ik deze BB cream fijn! Hij doet me direct denken aan de originele BB creams uit Azië, alleen heeft deze een kleur die perfect past bij mijn huid. Hij geeft een mooie glow op mijn huid, maar maakt me niet extreem glimmend. Mijn gevoelige wangen en kaken kunnen hem prima aan en hij lijkt mijn sproetjes op een gezonde manier te verdoezelen, zonder een dikke plamuurlaag.
L’Oreal Nude Magique BB Cream
De BB Cream van L’Oreal genaamd Nude Magique bevat kleine microbolletjes die in eerste instantie wit zijn, zodra je ze uitsmeert beginnen ze een huidskleur te krijgen. Hij is er in de kleuren fair en medium, ik heb zelf de lichte (fair) kleur. Deze BB Cream bevat spf 12 en zorgt voor een medium dekking.
Mijn mening over L’Oreal Nude Magique BB Cream
Deze BB cream had ik mee op vakantie, zowel naar Hong Kong als naar Curacao. Dit vooral omdat het een lekker dunne tube is, dat vind ik heel handig op reis. Deze BB cream ervaar ik anders als anderen, vooral omdat hij zo van kleur verandert. Hij voelt heel erg zanderig aan, ik vind deze het minst prettig voelen van de vijf. De dekking is prima, al lijkt hij wel echt op foundation en totaal niet op en Aziatische BB cream om eerlijk te zijn.
Garnier BB Cream Miracle Skin Perfector – nieuwe versie
Garnier kwam al eerder uit met een BB cream, eentje die ik heel erg fijn vind. De nieuwe versie is bedoeld voor de gemengde tot vette huid. Garnier geeft aan dat deze versie minder vettig is, dekkender en luchtiger. De BB cream heeft een basis van mineralen en perliet (krachtig absorberend mineraal vulkanisch kristalextract). Er zitten geen oliën in deze BB cream.
Mijn mening over Garnier BB Cream Miracle Skin Perfector – nieuwe versie
Ik vond, in tegenstelling tot veel anderen, de eerste versie van deze BB cream enorm fijn! Ik hou wel van een vettige foundation. De nieuwe BB cream van Garnier lijkt inderdaad alles te hebben dat de vorige nét niet had. Hij is een stuk dekkender, zoals een foundation. Hij komt nu écht in de buurt van een Aziatische BB cream en maakt de huid mooi matte. Ik vind hem wel vrij gelig.
Embryolisse Secret De Maquilleurs BB Cream
Ook mijn geliefde Embryolisse komt uit met een BB Cream! Dit merk heeft al een foundation, dit is de BB Cream versie daarvan. Hij bevat fruitzuren voor een zachte ‘boost’ om dode huidcellen sneller kwijt te raken. Er zitten matterende mineralen in die het overtollige vet absolberen en deze BB cream heeft een zachte licht reflectie. Ook zou het een sterke moisturizer zijn door het aanwezige hyaluronzuur.
Mijn mening over Embryolisse Secret De Maquilleurs BB Cream
Hij doet me inderdaad sterk denken aan de foundation van Embryolisse, maar dan in een tube. Deze komt het meeste in de buurt van de echte BB Creams, hij is namelijk vrij dik. Toch is deze niet extreem dekkend, hij dekt waar het nodig is. De platte tube vind ik erg handig voor op reis! Hij werkt erg matterend wat super fijn is voor de zomer, ik glim dan veel. Ik merk helaas weinig van het reflecterende in dit product.
Collistar Magica BB cream
De BB cream van Collistar zit in de grootste tube, namelijk eentje van 50 ml. Hij zou je stralend maken en sterk anti-age werken. Deze BB Cream bevat het Multi-Perfection System, dit is een nieuw complex dat het licht vangt en ‘vormt’, dit zorgt voor een magisch effect van een perfecte huid. Hij bevat SPF 20.
Mijn mening over Collistar Magica BB cream
Nein, dit gaat hem helaas niet worden! Ik heb de medium kleur, deze is véél te donker voor mij. Daarnaast is hij erg vloeibaar en vettig. Het lijkt wel of ik gezweet heb als ik deze BB cream op heb, dat is niet helemaal de bedoeling! Volgens mij is dit echt een product voor de hele droge huidjes. Het ‘lichteffect’ is dus iets too much voor mijn smaak. Daarnaast vind ik hem niet heel erg dekkend.
Dan komen er nu nog allemaal foto’s onder elkaar waar ik links niks op heb en rechts de BB cream. Scroll er langs en bepaal voor jezelf welke je het mooist vindt werken!
Clinique Age Defense BB Cream SPF 30
L’Oreal Nude Magique BB Cream
Garnier BB Cream Miracle Skin Perfector – nieuwe versie
 Embryolisse Secret De Maquilleurs BB Cream
Collistar Magica BB cream
Hier zie je swatches van alle BB creams naast elkaar. Zoals je ziet zijn ze allemaal heel anders!
De prijzen van de BB creams zijn als volgt:
Clinique Age Defense BB Cream SPF 30 €28,30 40 ml
L’Oreal Nude Magique BB Cream €13,99 30 ml
Garnier BB Cream Miracle Skin Perfector – nieuwe versie €9,95 40 ml
Embryolisse Secret De Maquilleurs BB Cream €29,50 30 ml
Collistar Magica BB cream €28 50 ml
Conclusie
Ik heb niet echt een favoriet. Als ik zo mijn reviews terug lees denk ik dat ik het meest tevreden ben over de Clinique BB cream, daanaast vind ik de vernieuwde BB Cream van Garnier ook erg fijn. Eigenlijk zijn ze allemaal wel prima, alleen BB Magique voelt erg zanderig bij het aanbrengen en die van Collistar is echt niks voor mij. Embryolisse komt het meeste in de buurt van een ‘echte’ BB cream zoals ik ze uit Azië ken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten